Miturile alimentaţiei sănătoase

1. Alimentele proaspete sunt întotdeauna mai bune decât cele congelate

Are mazărea proaspătă mai multe vitamine decat cea congelata? Nu neaparat. Produsele "fresh" sunt transportate pe distanţe mari si stau pe rafturile supermarketurilor- căldura, aerul şi apa pot degrada produsele prezentate ca fiind "proaspete".

2. Sarea de mare are mai puţin sodiu

Există mai multe soiuri de sare disponibile, dar nu există una care este cu siguranță mai bună. Culoarea, ambalajele frumoase și termeni precum "natural" pot fi înșelătoare.

3. Vinul roșu este bun pentu sănătatea Dvs

Doctorii sunt de acord că un pahar de vin pe zi poate avea numeroase beneficii pentru sănătate, dar cuvântul cheie pe care mulți îl ignoră este "unul". Dacă beți mai mult de un pahar contracarați efectele benefice ale primului.

4. Zahărul brun este mai sănătos decât zahărul alb

Zahărul brun este pur și simplu zahăr alb cu melasă reintrodusă în el sau chiar colorat.

5. Sucul făcut 100% din fructe este cel mai bun

Sucul făcut 100% din fructe este mai sănătos decât cel ambalat, însă în mod ideal ar trebui să optați pentru fructele proaspete în loc de un pahar de suc, care are mai multe calorii, zahăr şi conţine şi coloranţi.

6. Alimentele organice sunt mai sănătoase

Alimentele ecologice sunt cultivate fără arome artificiale, coloranți, îndulcitori, conservanți și îngrășăminte toxice și nu sunt modificate genetic. Acestea sunt cu siguranță mai bune pentru mediu, dar nu este neapărat adevărat că sunt și mai hrănitoare.

7. Este în regulă să beți energizante după ce faceți activitate fizică

Dacă nu faceți exerciții fizice intense, care să dureze mai mult de o oră și care să aibă loc la temperaturi extrem de ridicate, apa este suficientă pentru a vă potoli setea. Băuturile energizante nu fac altceva decât să adauge calorii la dieta dumneavoastră.

8. Pâinea neagră este întotdeauna mai bună decât pâinea albă

Dacă o felie de pâine este mai închisă la culoare, nu înseamnă neapărat că este facută din cereale integrale - ar putea conține coloranți sau mai mult grâu. Uitați-vă pe ambalaj și asigurați-vă că primul ingredient este: grâu, ovăz, secară, orz sau hrișcă.

9. Ouăle maro sunt mai hrănitoare decât cele albe

Singurul lucru pe care culoarea unei coji de ou o arată este culoarea penelor păsării de la care a venit oul. Găinile albe depun ouă albe, iar găinile roții depun ouă maro.

10. Dacă pe etichetă scrie "totul natural", produsul este sănătos

Cu exceptia cazului în care eticheta apare pe carne, indicând faptul că nu au fost adăugate arome artificale sau coloranți, termenul "natural" nu are niciun înțeles profund.

 

Abonare la Newsletter
Urmărește-ne
Oferte