Partea I: HORMONII creșterii în greutate

Poate ai auzit sau nu: comportamentul nostru alimentar de cele mai multe ori e dictat de activitatea hormonală. Ne referim la timpul de atingere a sațietății, intensitatea apetitului, rata metabolismului, procesul de slăbit în general.

Cum nu ne-am încăpățâna, avem de-a face cu unul din cele mai inteligente sisteme ale organismului: sistemul hormonal.

Azi despre 3 hormoni esențiali: leptina, estrogenul, cortizolul și influența lor în a schimba greutatea corporală.

Leptina – responsabilă pentru sentimentul de sațietate și apetit, transmite sistemic informații creierului dacă există suficientă grăsime corporală în organism. În cazul unei scăderi de leptină, creierul trimite imediat un semnal corpului uman că rezervele de grăsimi necesită a fi completate. Prin urmare, ne vom dori o gustare urgentă. Scăderea nivelurilor de leptină se datorează în mare parte lipsei constante de somn (mai puțin de 7 ore).

Estrogenul – hormon feminin responsabil de reglarea ciclului menstrual și de distribuția grăsimii corporale. Estrogenul este principalul motiv pentru care depunerile de grăsime la femeile tinere sunt situate în partea inferioară a corpului, iar la femeile după menopauză - în jurul abdomenului. Se crede că luarea în greutate este asociată cu lipsa sau diminuarea acestui hormon. Atunci organismul începe să o primească din celulele grase, pe care trebuie să le stocheze din ce în ce mai mult. Pe la vârsta menopauzei, corpul feminin își pierde și testosteronul, ceea ce se manifestă printr-o scădere accentuată a masei musculare. Datorită faptului că mușchii sunt responsabili de arderea grăsimilor, cu cât sunt mai mici, cu atât mai multă grăsime se va depune.

3.Cortizolul - "hormonul de stres", considerat a fi o rudă apropiată cu adrenalina, deoarece este produsă de glandele suprarenale. În multe situații de stres, crește pofta de mâncare în sensul acumulării de energie pentru a rezista situațiilor dificile din viață. În același timp, cortizolul reduce viteza procesului metabolic, astfel scad șansele de a slăbi în mod vizibil.

O persoană nu poate influența direct producerea hormonilor. O bună soluție este totuși diminuarea surselor ce provoacă dezechilibrul hormonal: somnul redus, prezența factorilor de stres.  

Dacă îți dorești continuitate, apreciază-ne și distribuie acest articol mai departe.

Noi vom munci interesat pentru oameni interesați!

Abonare la Newsletter
Urmărește-ne
Oferte