Aș vrea să mă propunț asupra unui ”fenomen” intrat în trend, în special în febra sărbătorilor.
E despre promovarea produselor/serviciilor de către celebrități / vedete / oameni-model etc.
Mișcare de marketing de când lumea, însă acum mesajele o iau razna în ceea ce privește nutriția.
Nu judec, mai degrabă constat:
Cum oare un copil să nu se lase convins de o asemenea publicitate?
Imaginați-vă cum o femeie suplă și frumoasă (cântăreață cunoscută pe care o știe de la televizor sau din tableta lui), îmbrăcată în ie tradițională sau rochie albă (semn de curățenie a gândurilor, intenției etc. = inspiră încredere), gătește bucate de Crăciun alături de copiii săi.
Pune în salate maioneză din belșug (din căldări știți voi care), prăjește mici turnând ulei rafinat de parc-ar curge aur curat, toarnă zahăr cu nemiluita în deserturi. Între timp, intră soțul ei (cântăreț și el) cu pungile pline și scoate niște bețe de salamuri afumate de fac toți niște fețe parc-ar fi sănătate pură, apoi vin buneii cu o ladă mare de cola, treb' să împartă niște sănătate și ei. Să nu-l uităm pe Moș Crăciun cu bomboanele sale (of, nu mai zic de care, dar sigur nu-i ciocolaterie autentică din Laponia) ... mai departe puteți continua. Cu toții avem povești personale.
Și... m-apucă o tristețe de nu mai pot.
Pentru că aparent e vesel și bine, însă exact în aceste momente se formează relația copilului cu alimentele.
Cu ce se vor asocia sărbătorile?
In maturitate când vor dori emoții de sărbători, ce vor face?
Ce transmit mai departe copiilor lor?
Salamul, maioneza, zahărul, bomboanele ce vor fi, dacă NU daruri de sărbători, pe care apropo le putem mânca oricând - ne facem sărbătoare în fiecare zi ca să mai uităm de griji!
Și-atunci, știind că toate produsele de mai sus conțin potențatori de gust ce induc foame artificială și crează dependență, cum să nu-ți creezi obicei din a le consuma zilnic?
N-are sens să mă adresez industriei alimentare ce procesează tot ce pot. Ei vor profit și punct.
Dar nu pot să tac atunci când văd celebrități /vedete / oameni-model ce mă inspiră și pe mine, să promoveze toate astea.
Dragilor!
Continuați să fiți excepționali pe această direcție.
Lăsați-ne nouă, nutriționiștilor să ne ocupăm de cultura alimentară. Aici pricepem la fel ca și voi în acorduri muzicale, prezentări concerte, modelling și toate pe care le faceți.
Sărbători fericite, Vă iubesc!
Foto: google (prima care mi-a ieșit în cale)